Фотокор VS місто: основні правила роботи
У цій статті наводяться корисні поради, які структурують ваші думки, зекономлять час, і допоможуть не втратити апаратуру в умовах міста.
Незалежно від того, на яку зйомку ви збираєтеся — під вашим будинком чи за кордоном, я би радив вам написати перелік апаратури та “навколознімальних” речей, які ви маєте взяти з собою. Таким чином, ви розділите планування та власне збір речей на два окремих процеси, і мінімізуєте шанс на помилку. Для звчайних міських зйомок у вас може бути один перелік, з яким можете консультуватися перед виходом.
Також перепишіть всі серійні номери вашої апаратури: камеру та об’єктиви. Так її буде легше знайти у випадку кражі. Якщо це можливо, зберігайте коробки та документи на власну апаратуру (також це стане в нагоді, якщо ви вирішите її продати).
Загальні поради по техніці
- Для професійної зйомки цілком працює правило “всього по два”. Завжди майте з собою як мінімум один запасний акумулятор (звісно, краще декілька), як мінімум одну запасну карту пам’яті (звісно, краще декілька). Якщо зйомка важлива і вона відбувається далеко від редакції/місця проживання, фотожурналістам та відеографам, що працюють з дзеркальними камерами, я би радив мати з собою запасну камеру.
- Не завадить мати з собою декілька мікрофібт та/або спеціальні вологі серветки для апаратури.
- Може стати в нагоді й, так звана, “груша” для видування пилу з матриці. Якщо вона вам конче потрібна, але ніде поряд немає спеціального магазину, підійде й звичайна маленька клізма, яку можна придбати в аптеці. Якщо ця клізма має пластикову частину — будьте обережні, вона має звичку від’єднуватися й падати прямо на матрицю — кажу з власного стресового досвіду.
- Не забудьте про павер-банк: сучасні телефони швидко розряджаються, і ви можете залишитися без засобу зв’язку.
Поради з безпеки
- Коли у руках або за вашими плечима — апаратура, намагайтеся бути “street aware”. Це означає знаходитися в постійному стані аналізу того, що вас оточує. Одна з найкращих якостей фотографа/ки — вміння передбачити, що станеться навколо вас за декілька секунд, хвилину, десять хвилин, півгодини тощо. Це вміння допомагатиме як не пропускати важливі кадри, так і уникати небезпечних ситуацій. Швидко бігати — теж важливе вміння, але краще його не тестувати.
- Завжди майте з собою аптечку для першої медичної допомоги в місті. Пройдіть відповідні курси.
- Добре мати звичку завжди носити з собою документи: як мінімум, паспорт та прес-карту.
- Ваш наплічник не має “кричати” про те, що його власник/ця — фотограф/ка. Тому моєю персональною порадою, якщо ви пересуваєтеся міським транспортом, буде уникати “фотографічних” брендів— Lowepro, Kata тощо. Останні десять років я ношу знімальну апаратуру в звичайних “міських” наплічниках — Deuter, Thule тощо. Це не так зручно, але дещо мінімізує ризик.
- Ніколи не лишайте ваш наплічник без нагляду чи на незнайомих людей тощо. Також не залишайте ваш наплічник без нагляду в машині, навіть в багажнику.
- Якщо ви їдете нічним потягом — подбайте про замки та карабіни.
- Що стосується одягу — він має бути зручним і не привертати уваги. Уникайте камуфляжного дизайну — навряд чи ви хочете, щоби вас переплутали з військовими.
Поради з безпеки в зоні бойових дій
Якщо ви їдете всвітлювати події в зону бойових дій, то, сподіваюся, ви й так знаєте, що ви робите. На відміну від міських умов, які часто не загрожують здоров’ю або життю, помилка в критичній ситуації на війні може коштувати життя вам або вашим колегам — будь ласка, пам’ятайте про це.
Тут до необхідного переліку речей додаються:
- Бронежилет та шолом. Тут також уникайте камуфляжного дизайну.
- Акредитація ЗМІ для роботи у відповідній зоні бойових дій.
- Аптечка має бути не міською, а для наданная першої допомоги в умовах бойових дій. Також, пройдіть відповідні курси: з оцінки ризиків та наданная першої медичної допомоги.
Олексій Фурман, фотожурналіст-фрілансер