Новини з дому. Або як ми організували роботу телевізійної редакції під час карантину

www.freepik.com www.freepik.com

Змінюємо країну на краще. Саме такий слоган 24 каналу. Наші ведучі часто повторюють його наприкінці випусків новин. А останній місяць до цих слів додають ще й заклик до глядачів залишатися вдома і берегти своє здоров’я. Було би нечесно якби ми іншим радили, а самі б не дотримувались карантину. Саме тому, щойно Уряд ухвалив рішення про загальнонаціональний карантин, керівництво телеканалу оперативно змінило роботу редакції. Зокрема й новинної. 

Перша хвиля змін торкнулась співробітників, які мають неповнолітніх дітей. Оскільки з 12 березня закрили всі садочки та школи, редактори, журналісти, які могли працювати з дому пішли на віддалену роботу. Для їхнього комфорту наші системні адміністратори налаштували віддалений доступ до необхідних програм (NewsMaker, Edius, Sound Forge). В офісі встановили ємності з антисептиками, щовечора приміщення обробляють знежаражуючими засобами. 

Друга хвиля “новин з дому” була після того, як зупинили рух метро та громадського транспорту. На віддалений доступ перейшли більшість журналістів, редакторів, режисерів монтажу, дизайнерів. Нині фізично в редакції присутні лише 10 відсотків колективу. Це редактор, який контролює роботу, шеф-редактор, двоє чергових журналістів, команда, яка видає ефір (режисер, помічник режисера, звукорежисер, студійний оператор), гримери та ведучі. Останні - мають тісний контакт. Тому гримери працюють у захисних масках та перчатках, знезаражують робочі поверхні та саме приміщення після кожного ведучого. Це займає більше часу для підготовки до ефіру, але особистий захист в період пандемії важливий, - переконаний автор  і ведучий програми Pro Новини Артем Овдієнко. 

“Змінилися принципи спілкування з колегами: починаючи від того, що я тепер близько не підходжу й не схиляюся до тексту чи компа колеги. Тепер все на певній (більшій) відстані. Коли ж контакт неминучий та необхідний (коли мене гримують, до прикладу) то хтось один неодмінно вдягає захист”. 

(фото Артем Овдієнко, автор та ведучий програми Pro Новини)

До роботи колектив 24 каналу дістається або власним транспортом або співробітників забирають авто 24 каналу. Не користуватися громадським транспортом вирішили аби мінімізувати ризики зараження коронавірусом серед колективу. Тож, щодня приблизно 20 співробітників привозять в офіс і відвозять додому.  Більшість - працюють вдома. Перший тиждень роботи не в офісі був найважчим, - каже кореспондентка 24 каналу Вікторія Кутьїна. Треба було навчитися не відволікатися і зосереджуватися. 

“Робота на карантині змінилась кардинально. Тепер мій робочий кабінет - ліжко. В обід не треба шукати де можна поїсти, і ще є власний бариста - коханий чоловік. Ну а замість прогулянки парком після обіду, похід на балкон. Всі робочі питання тепер вирішуються онлайн. Домовитись про запис коментаря набагато легше, адже не важливо де знаходиться спікер, головне щоб він мав доступ до інтернету. Поїздки на зйомки, тепер, як свято“. 

(фото Вікторія Кутьїна, кореспондентка 24 каналу)

Вікторія, як й інші журналісти на зйомки їздить один-два рази на тиждень. Для кореспондентів та операторів розробили карантинний графік чергувань. Знімальна група на місці подій має бути захищена. Тому для них закупили респіратори, рукавички. Відстань між спікером та журналістом збільшилась,- ділиться досвідом кореспондентка 24 каналу Марина Молька.

“Знімальний процес мало чим відрізняється. Щоправда, деякі спікери просять брати довгу вудку для мікрофона і через карантин не завжди погоджуються на зустріч. Тому я почала частіше користуватися Skype. Але живих інтерв’ю все ж таки більше”. 

(фото, кореспондент 24 каналу Марина Молька)  

Записувати коментарі on-line - корисний навичок, який кореспонденти будуть використовувати й у “післякарантинний період”. Анастасія Федченко відчула, що це  економить час як для медійників так і для спікерів.  Щоправда, цим точно не треба зловживати, адже телебачення - це передусім картинка і якісного кадру від наших професійних операторів не замінить статична картинка. 

“На мою якість роботи з дому впливає хіба те, що потрібно більше часу думати про відеоряд. Адже коли їздиш на зйомки, робиш розкадровки. Коли у тебе кілька інтерв’ю скайпом, доводиться лізти в архів, просити фотографії, скачувати відео з Інтернету. Це значно більш марудна робота, ніж узяти «свіже» відео. Хоча тут на сцену виходить іще одна карантинна навичка. Іноді ми з колегами просимо героїв зняти відео, як вони щось роблять. Скажімо, я просила героя сюжету про те, як знайти роботу на карантині, зняти, як він готує їсти (його нова робота з цим пов’язана), зробити розкадровки різної крупності. Герой впорався на відмінно”. 

Ми, редактори, спілкуємось щотижня з журналістами за допомогою zoom-конференцій. Такі відео літучки допомагають скоординувати роботу, мотивують “вилізти з домашнього одягу” та є своєрідною психологічною розрядкою. Адже, як й інші українці на карантині, журналісти відчувають психологічний тиск через неможливість вільно пересуватися містом, вільно працювати.  

(Анастасія Федченко, кореспондентка 24 каналу)

“Днями я була на зйомці на акції протесту, і згадала, яке це неймовірне задоволення - працювати серед людей, бачити їх не через екран, а на власні очі, говорити з ними, вітатися. Тож найбільший виклик часів карантину - це брак спілкування, живого спілкування з людьми, тож дуже хочеться повернутися до звичного ритму життя”, - Анастасія Федченко, кореспондент 

“У зв'язку із карантином, я зрозуміла що для щастя потребую не так вже і багато. Прогулянки парком з кавою та живе спілкування”, - Вікторія Кутьїна, кореспондент

На 24 каналі виходять авторські відеоблоги та ток-шоу. Нині блоги автори записують вдома, а монтують їх віддалено режисери. Ток-шоу, зокрема Політанатомія та Політ.Бюро виходять в оновленому форматі. В студії немає гостей. Лише ведучий. А спілкування відбувається онлайн. Нам не довелося звикати до нових програм зв’язку, оскільки 24 канал активно веде прямі трансляції, влаштовує прямі включення за допомогою різних програм, у тому числі і Viber, Skype. Команда, яка створює ток-шоу побоювалась, що глядачам буде нецікаво дивитися такий формат. Адже, присутність гостей в студії завжди додає драйву та живих емоцій. Втім, рейтинги за березень-квітень свідчать про те, що аудиторія 24 каналу навпаки розширилась. Ми намагаємось виправдати довіру глядачів та повідомляємо оперативну, перевірену, цікаву інформацію, аналізуємо її щоби люди знали більше.   

Дар’я Феденко - випускова редакторка 24 каналу 

Інші матеріали
Photo by SHVETS production from Pexels
Оцінка і планування ризиківПсихологічна (не)стабільність. Як підтримати себе за тривожних часів
Фото - Операція об'єднаних сил / Joint Forces Operation
Оцінка і планування ризиківКорисні посилання: як висвітлювати збройні конфлікти та як працювати в гарячих точках
фото - Володимир Шуваєв
Оцінка і планування ризиків11 порад з безпеки для журналістів і журналісток