ПОРАДИ. Як журналістам адаптуватися до роботи в умовах пандемії Covid-19

У контексті суспільних і економічних змін, які вже відбуваються або чекають на нас в майбутньому, нинішня пандемія – унікальна ситуація, нічого схожого наше покоління не переживало. Але з точки зору психології, пандемія задіює цілком зрозумілі для психологічної науки механізми. 

Як журналістам адаптуватися до роботи в умовах пандемії:

1. Дивитися на свою діяльність як на набір функцій

Дисоціація – потужний захисний механізм психіки, який автоматично вмикається під час потенційно травматичних ситуацій, але його спрощену версію можна «увімкнути» свідомо. Під час дисоціації людина ніби «дивиться на все трохи збоку, як уві сні або в кіно», не пропускає події безпосередньо через себе. Можна повторювати собі от такий текст: «Це просто професійна функція – накопичувати інформацію, аналізувати, передавати далі. У таких умовах нормально не відчувати глибокої емпатії й не заглиблюватися у кожну історію, яку я чую чи описую, не витрачати на це ресурсів. Зараз час ставитися до роботи як до списку завдань». 

Словом, краще залишити емпатію та співчуття для найближчих друзів, родичів і колег, на роботі ж просто виконувати завдання за списком, закреслюючи пункти списку, – без емоційного заглиблення.

2. Робити перерви й працювати меншими змінами

Якщо є така можливість, слід якнайчастіше робити перерви й відпочивати. Навіть якщо неможливо зменшити загальний обсяг роботи, може, вдасться поділити його на менші частини. У перерві між ними варто повністю відключитися від роботи та новин. Не варто перечитувати соціальні мережі чи перевіряти пошту, йдеться скоріше про медитацію, фізичну активність, можна просто посидіти в тиші й зробити вправу на розслаблення м’язів чи нормалізувати дихання.

3. Знайти групу підтримки всередині спільноти

Це не обов’язково має бути регулярна офіційна група підтримки, скоріше чат або відео-зустрічі для колег, де можна поскаржитись, поділитися проблемами, виговоритися. Своєрідна «група зливу емоцій», яка дає безпечний простір для висловлення почуттів у колі доброзичливо налаштованих людей, що здатні зрозуміти усі нюанси професійних складнощів.

4. Пам'ятати, що карантин та криза – не назавжди

Просто нагадувати собі, що навіть найнеприємніші речі рано чи пізно минають, – і ми обов'язково адаптуємося та знайдемо вихід. 

Антон Федорець, к. психол. н., гештальт-психотерапевт, співзасновник платформи онлайн-психотерапії Treatfield

Олена Гапак, авторка, перекладачка

Інші матеріали
©Sean Gladwell
Перша домедична допомога для журналістівЩо мають вміти журналісти: зупинка кровотечі
Photo by Mikhail Nilov from Pexels
КібербезпекаЯк медійникам протистояти нападкам і тролінгу в інтернеті
Юридична допомогаЯк журналістам не наразитись на правові проблеми під час висвітлення Пасхи